woensdag 1 april 2020

Competities amateurvoetbal niet hervat

Beste leden,

Het zal jullie niet zijn ontgaan:
Met de verlenging van de overheidsmaatregelen tegen het Coronavirus tot en met 28 april, heeft de KNVB moeten besluiten dat de competities in het amateurvoetbal dit seizoen niet meer hervat kunnen worden.
Dit geldt voor mannen, vrouwen en jeugd, op alle amateur-niveaus.
Er komen dit seizoen geen eindstanden en derhalve zijn er geen kampioenen, promovendi en degradanten.
>>> KNVB: Competities amateurvoetbal niet hervat

Het is natuurlijk teleurstellend, juist nu we in dit eerste seizoen van het bestaan van onze Sportvereniging Argo ontegenzeglijk een goede start hebben gemaakt en al mooie resultaten hebben behaald.

Maar dit alles is relatief in het licht van de strijd tegen het Coronavirus, waarin het sociale leven stilvalt, mensen ziek zijn of zelfs zijn overleden, en vele mensen verplicht thuis zitten. Daar waar voetbal de belangrijkste bijzaak lijkt te zijn, is gezondheid altijd maar zeker nu de belangrijkste hoofdzaak.

Het bestuur heeft in de afgelopen paar weken enkele initiatieven genomen ter schadebeperking voor de vereniging, en met ondersteuning van de commissies zullen we mogelijk meer acties hiertoe gaan nemen. Anderzijds worden de voorbereidingen naar het komend seizoen natuurlijk voortgezet: we moeten immers verder, samen vooruit!

Laten we, en dat zijn wij allemaal - de leden, er samen alles aan doen om als S.V. Argo zo goed als mogelijk uit deze situatie te komen.
Boven alles is het belangrijkste: let goed op en blijf vooral gezond!

Met sportieve groet,
Bestuur S.V. Argo