woensdag 15 april 2020

Vrienden van SV Argo

De vrienden van Argo bestaan uit een groep mensen uit Grevenbicht en Obbicht die de nieuwe vereniging een warm hart toedragen.
Pakweg een jaar geleden zijn we in onze dorpen Grevenbicht en Obbicht druk geweest met de fusie van onze voetbalverenigingen VV Armada en RKVV Obbicht. De bijna belangrijkste bijzaak in ons leven, het voetballen, ging vanaf pakweg augustus 2019 verder onder de naam SV Argo. Tal van vooral jonge mensen hebben ontzettend veel tijd gestopt in het tot stand komen van deze nieuwe vereniging. In navolging van de jeugdelftallen zijn nu ook de dames, veteranen en seniorenelftallen samen onder de Argo vlag aan het seizoen 2019-2020 begonnen.
Een ontzettend goed geslaagde start en dan hebben we het niet eens over de goede prestaties die er
op de groene mat geleverd zijn door diverse teams. Nee, met name de eenheid die nu al uitstraalt
van deze jonge vereniging doet veel goeds hopen voor de toekomst.
Helaas is het door omstandigheden die we niet in de hand hebben ook een valse start gebleken. In de
afgelopen weken is het totale sociale – en verenigingsleven van ons allemaal op de kop gezet. We hebben nu te maken met andere zaken, regelmatig handen wassen, 1,5 meter uit mekaar blijven, familiefeestjes en bezoeken uitstellen, etc. etc. Onze boodschap is dan ook om dit vooral vol te houden en te blijven doen zodat we straks zowel op als naast het veld met dezelfde mensen zijn waar we in augustus 2019 de competitie mee begonnen zijn.
De belangrijkste bijzaak in ons leven telt ff helemaal niet meer mee, wanneer we weer kunnen gaan genieten van onze teams staat nog in de sterren, immers als zaken als Olympische Spelen, Europees
kampioenschap voetbal, nationale betaald voetbalcompetities en andere grote evenementen worden afgelast of doorgeschoven dan zijn we met ons amateurvoetbal nog niet aan de beurt.
Toch moeten we vooruit kijken en alvast bezig zijn met de volgende competitie die ongetwijfeld gaat
beginnen, we weten alleen nog niet wanneer. Laten we vooral de rijen gesloten houden en met hetzelfde elan en enthousiasme straks beginnen aan de eerste volledige kompetitie van SV Argo.

Namens de vrienden van Argo zeggen wij, blijf vooral de regels volgen, let een beetje op mekaar en blijf vooral gezond!

Math Veders, Guus Henssen, Lei Janssen en Math Toonen