dinsdag 15 maart 2022

ST RKSV Minor/Wijnandia JO9 – S.V. Argo JO9-2JM

Wedstrijdverslag ST RKSV Minor / Wijnandia JO9-2JM - SV ARGO JO9-2JM

Overwinning JO9-2 in Nuth!

Zaterdag vroeg in de morgen vertrokken naar Nuth voor onze wedstrijd tegen Minor/Wijnandia. Daar eenmaal aangekomen omgekleed en naar het veld gelopen voor de warming up. Het veld leek op sommige plekken meer op een zandvlakte maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat Mara naast het doel was gaan staan, namen Maurice en Pieter langs de lijn hun positie in. De opdracht was duidelijk voor de spelers: De bal willen hebben!
De eerste tien minuten was een beetje aftasten en al gauw bleek dat er iets te halen viel. Helaas miste Stefan oog in oog met de keeper van de tegenstander net het doel. Een aantal keer goed uitkomen van Mads voorkwam een tegendoelpunt. Liz, zoals de hele wedstrijd, werkte zich helemaal kapot voor het team. Na de time-out kreeg Stefan nog een kans om ons op voorsprong te zetten. Maar ook nu had hij geen geluk. Een paar goede schoten van Joris werden door de verdedigers van Minor geblokt. De ‘Groenen’ kregen op het einde van de 1e helft nog wat kansen. Maar door opletten van Robin en Remy werden dit gelukkig geen doelpunten. Dan de 2e helft. Na een paar minuten had Stefan dan eindelijk het beetje geluk dat hij nodig had en scoorde voor ons. Minor had inmiddels een aanpassing gedaan en Joris werd ingeschakeld om deze aanpassing uit te schakelen. Wat hij zo goed deed dat Stefan zijn tweede doelpunt kon maken. Nu was het zaak om niets meer weg te geven. Na wat spannende momenten voor ons eigen doel kwamen Arya en Mas, na een prima doeltrap van Mads, voor het doel van de tegenstander. Met prima pass zette Arya Mas vrij voor het doel. Die hoefde dan ook niet lang na de denken en zorgde voor ons derde doelpunt. Minor scoorde vlak voor tijd nog de 1-3 maar dat kwam voor de club uit Nuth te laat om het ons nog moeilijk te maken.

Al met al een leuke wedstrijd die als team verdiend werd gewonnen.

Met sportieve groet,

Pieter, Mara en Maurice