zaterdag 10 december 2022

SV ARGO JO11-1 kampioen v.d. 2e fase in de 2e klasse!!!

Op 5 november was de aftrap v.d. 2e fase, thuis tegen VV Born een wedstrijd die altijd garant staat voor een spannende pot voetbal. Dat onze trainer Roger Cox als voetballer de kleuren van VV Born verdedigd zorgt nog steeds voor grote verbazing en onbegrip van de kinderen. Dat Roger deze club dan goed kent, komt dit keer goed uit want SV Argo weet met 5-3 te winnen. Een goede start is het halve werk.

Op 12 november trekken we naar Overhoven in Sittard voor de wedstrijd tegen DVO, deze wedstrijd wordt vrij gemakkelijk en ruim gewonnen, uitslag 1-6.

Op 19 november komt mede titelkandidaat VV Sittard op bezoek. Wat vooraf op papier een lastige wedstrijd leek, werd uiteindelijk vrij simpel naar onze hand gezet. Hier en daar liepen de spanningen wat op. Maar dat mocht de pret voor de kinderen niet drukken, SV Argo wint dan ook deze wedstrijd dik verdiend met 7-2.

Op 26 november komt SNA naar sportpark d’n Dreesj, een wedstrijd die bol stond van spanning en waar een achterstand op karakter werd omgebogen in een nipte 3-2 overwinning.

Op 3 december moesten we naar SC Susteren een tegenstander waar we normaliter niet zoveel problemen mee hebben als we de resultaten uit het verleden bekijken. Maar het zicht op een mogelijk kampioenschap en de daarbij horende spanning sloeg bij de Argonauten in de benen. In de slotfase werd een vrijwel zekere overwinning toch nog uit handen gegeven.  Uitslag 6-6!

Zaterdag 10 december komt nummer 2 De Ster uit Stein op bezoek met maar 1 punt achterstand een ware kampioenswedstrijd die onderling uitgevochten moest worden. Echter om zeker te zijn van het kampioenschap moest er gewonnen worden. Bij een gelijk spel waren we immers afhankelijk van de uitslagen van VV Born die nog een wedstrijd moeten inhalen. Onze jongens en powergirl hadden in de beginfase wat last van spanning en kwamen maar moeizaam op gang wat resulteerde in een 0-1 achterstand. Na een peptalk in de rust en de nodige geruststellende woorden, gingen we de strijd aan voor de tweede helft. Vrijwel direct na rust scoorde SV Argo de gelijkmaker. Maar De Ster gaf niet op en bleef ook knokken voor de winst wat resulteerde in een spannende pot voetbal. Niet altijd even mooi maar dat is meestal in een ‘finale’. Na de laatste time out sloeg SV Argo nogmaals toe en scoorde de 2-1. In tegenstelling tot de wedstrijd in Susteren wisten we vandaag wel de overwinning en dus het kampioenschap over de streep te trekken middels een overwinning.

Na het laatste fluit signaal brak er dan ook een groot feest uit. De boys van De Ster uit Stein, verdienen overigens ook een groot compliment voor deze spannende kampioenswedstrijd!
In de kleedkamer en in de kantine ging het feest onder luide kampioensmuziek gewoon door. Onze keukenprinsessen zorgde ervoor dat onze kampioenen hun buikje goed konden vullen met broodjes frikandel. De in groten getale aanwezige 12e man genoot zichtbaar van onze kampioenen. Een groot dankjewel dan ook aan deze 12e man en vrijwilligers want ook zij zijn onderdeel van dit hechte team.

Later deze middag moesten onze kersverse kampioenen nog aantreden voor de 1ste wedstrijd van de winter zaalcompetitie. Deze wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijk spel.

Na afloop konden we genieten van wel verdiend gebak dat Bram en Raf mee hadden gekregen voor de kampioenen van oma. De trainers willen oma dan ook graag toevoegen aan ons keukenprinsessen team.

Gefeliciteerd kampioenen van SV ARGO JO11-1:
Bram, Raf, Bas H., Xavi, Bas M., Jim, Zoey, Ilan, Finn, en Javi
Trainers Roger, Roy, Ralph Ronald en Richard!

Als laatste willen wij trainers onze kampioenen feliciteren met het behaalde kampioenschap! Wij zijn ontzettend trots op jullie en hoe jullie als team met elkaar omgaan!