zondag 4 oktober 2020

SV Argo verslaat DVO met gemak

Rick Oberdorff maakt het verschil...

SV Argo, dat in de voortijdig afgebroken competitie met een behaalde periodetitel en een derde plek op de ranglijst nog volop uitzicht op de titel had, kent ook dit seizoen een goede start. Met twee zeges en één gelijkspel nestelt het team van Michel Broeders zich weer tussen de titelkandidaten.

Verwachtingen
Was vorig seizoen alles gericht op promotie, dit jaar zijn de verwachtingen enigszins getemperd. Broeders: „We willen meedoen en waar mogelijk een prijsje pakken, maar het is geen must.” Of hij hiermee het achterste van zijn tong heeft laten zien, wordt aan het einde van de competitie wel duidelijk. Feit is dat hij, ondanks enkele wisselingen in de selectie, een sterk collectief binnen de lijnen kan brengen. Een team dat voor elkaar én voor elke meter vecht.

Tegen DVO was dit ook meer dan nodig. De gasten met een jong team - gemiddeld twintig jaar - zochten vanaf de aftrap de aanval. De thuisclub kwam echter door Rick Oberndorff op 1-0. DVO, niet onder de indruk van de achterstand, bleef de aanval zoeken en kwam binnen het kwartier op gelijke hoogte. Koen Cuijpers schoot een vrije trap vanaf twintig meter binnen: 1-1.

Veilige haven
In de tweede helft werd Argo sterker. Het was opnieuw Oberndorff, de ijzersterke en balvaste spits, die zijn ploeg met twee treffers binnen een kwartier in veilige haven bracht: 3-1. De bezoekers probeerden nog iets terug te doen, maar de verdediging van Argo was een onneembare vesting. Met nog een kwart wedstrijd te gaan was het weer Oberndorff die na een schitterende pas van zijn vaste aangever Quin Didden de wedstrijd definitief besliste: 4-1. Met vier doelpunten, waaronder een onvervalste hattrick, bewees de spits wederom zijn waarde voor de fusieclub.